Članarina PZS 2019 v znamenju pomoči pri gradnji koče na Korošici
Povzetek novosti članarine za leto 2019
- Redna in ažurna uporaba informacijskega sistema Naveza je obvezna za zagotavljanje članskih pravic in ugodnosti.
- Uvedba dodatnega evra pri članarini za namen izgradnje nove koče na Korošici (razen P+O članarina)
- Pristopna izjava je dopolnjena in usklajena z Uredbo o varstvu podatkov.
- Člansko zavarovanje bo tudi v letu 2019 sklenjeno pri Zavarovalnici Adriatic Slovenica d. d. Zavarovalne asistenčne storitve v tujini se izvajajo preko asistenčnega centra AS (številka: +3865 66 28 500). Dodatno so določene omejitve uveljavljanja zavarovanja za člane iz tujine.
Vrste članstva |
Višina članarine |
A član z največjim obsegom ugodnosti |
56,00 € |
A/z družinskim popustom |
51,00 € |
B polnoletna oseba z osnovnim obsegom ugodnosti |
26,00 € |
B/z družinskim popustom |
21,00 € |
B1 oseba, starejša od 65 let, z osnovnim obsegom ugodnosti |
19,50 € |
S + Š srednješolec ali oseba s statusom študenta, do vključno 26. leta starosti, z osnovnim obsegom ugodnosti |
17,00 € |
S + Š/z družinskim popustom |
13,80 € |
P + O predšolski ali osnovnošolski otrok z osnovnim obsegom ugodnosti |
7,00 € |
P + O/z družinskim popustom |
5,60 € |
IN oseba s posebnimi potrebami (oseba, ki ji je delno ali v celoti odvzeta poslovna sposobnost oz. je roditeljska pravica podaljšana) z omejenim obsegom ugodnosti. |
8,00 € |
IN/z družinskim popustom |
6,60 € |
IN članarina je na voljo za društva, ki izvajajo programe za delo z oz. vključujejo v svoje delo osebe s posebnimi potrebami in invalide, ki jim je odvzeta (delno ali v celosti) poslovna sposobnost oz. podaljšana roditeljska pravica. Ta status posamezniki pridobijo z odločbo sodišča. Društva in PZS lahko ob včlanitvi zahtevajo vpogled v odločbo iz katere izhaja odvzeta poslovna sposobnost.
Razen enostarševskih družin je do družinskega popusta upravičena družina, ko se včlanita oba starša in otroci!
Vsi člani, ki imajo v informacijskem sistemu Naveza zabeležen tudi elektronski naslov, bodo po elektronski pošti prejeli obvestilo, ko bodo njihovi podatki posredovani zavarovalnici. Tako lahko vsak član preveri, kdaj so bili podatki posredovani zavarovalnici.
Članska izkaznica
Člani, ki izkaznice že imate, jih uporabljate še naprej. V primeru zapolnjene izkaznice, izgube ali spremembe podatkov lahko naročite novo izkaznico pri matičnem planinskem društvu ali preko portala clanarina.pzs.si. Cena nove izkaznice je 2 € (DDV in poštnina vključeni).
Pristopna izjava
Pristopna izjava vsebuje zahtevane zakonske elemente, ki dajejo pravno podlago za vodenje evidence članstva. Vsak član, ki pristopne izjave ni izpolnil že v preteklih letih, in vsak nov član jo izpolni v letu 2019. Dodana je npr. tudi možnost podaje soglasje članov za objavo fotografij na spleti strani in glasilih društva in PZS. Članom, ki so pristopno izjavo podpisali v preteklih letih in so člani istega društva, ni treba podpisovati novih pristopnih izjav. Član, ki je bil v preteklem letu član enega društva in se bo v letu 2019 včlanil v drugo društvo, mora v novem društvu ponovno podpisati pristopno izjavo, saj je v novem društvu nov član).
Originalne pristopne izjave hrani matično društvo. PZS v centralni evidenci članstva hrani digitalno preslikavo pristopne izjave.
Planinska zveza Slovenije lahko na podlagi pooblastila društva posreduje pri včlanitvi in plačilu članarine. Plačilo članarine poteka osebno v pisarni PZS (v času uradnih ur), na dogodkih, kjer je PZS prisotna s stojnico (sejmi, srečanja, prireditve ...), preko poslovnih partnerjev (Petrol, Selectcard, ...) in na portalu clanarina.pzs.si.
PZS je zgolj posrednik in ne včlanjuje posameznikov neposredno v PZS. Posameznik, ki se odloči za to možnost, mora OBVEZNO navesti društvo, v katerega se včlanjuje. PZS bo pristopno izjavo in plačano članarino posredovala izbranemu društvu.
Včlanjevanje preko bencinskih servisov Petrol
Pri včlanjevanju preko Petrola se zaračunajo tudi stroški včlanitve v vrednosti 2 € (cena z DDV-jem).
Ob vplačilu članarine na bencinskih servisih Petrol, prejmete na podaljšku računa potrdilo, na katerega vnesete svoje podatke (slika levo). Z izpolnjenim potrdilom lahko 14 dni uveljavljate članski popust pri nočitvah v planinskih kočah v Sloveniji.
V času 7 dni po registraciji na spletnem portalu clanarina.pzs.si, boste na navedeni naslov dobili člansko izkaznico skupaj z znamko, ki potrjuje plačilo članarine.
Aktivacija članarine Petrol Na spletnem portalu clanarina.pzs.si izberite gumb s simbolom »Petrol«. V prvem koraku vnesite »kodo za registracijo«, katero prepišete s podaljška računa. V naslednjih korakih izberete še planinsko društvo ali klub, v katerega se želite včlaniti, ter osebne podatke. S končanjem registracije sprožite postopek včlanitve ter naročilo članske izkaznice in pričetek veljavnosti članskega zavarovanja. |
POMEMBNO: Članstvo se aktivira z vpisom podatkov člana v spletni obrazec na portalu clanarina.pzs.si. Zavarovanje začne veljati naslednji dan po vpisu na spletni obrazec. Član pa v roku 7 dni po prijavi na navedeni naslov prejme člansko izkaznico z znamkico za tekoče leto, s katero lahko koristi vse članske ugodnosti v Sloveniji in tujini.
Včlanjevanje z darilno kartico Selectcard
Posameznik, ki poravna članarino z darilno kartico SelectCard, ne prejme začasnega potrdila, ampak mora takoj aktivirati članarino preko spleta.
V času 7 dni po registraciji na spletnem portalu clanarina.pzs.si, boste na navedeni naslov dobili člansko izkaznico skupaj z znamko, ki potrjuje plačilo članarine.
Aktivacija članarine SelectCard Na www.selectcard.si se registrirate in prevzamete kodo za aktivacijo članarine, ki jo prejmete na elektronski naslov). Nato na portalu clanarina.pzs.si izberete gumb s simbolom »Selectcard« ter vnesete kodo za aktivacijo, ki ste jo prejeli na elektronski naslov. V naslednjih korakih izberete društvo, v katerega se želite včlaniti, ter osebne podatke.
Tako sprožite postopek včlanitve, naročila članske izkaznice ter pričetek veljavnosti članskega zavarovanja. |
POMEMBNO: Članstvo se aktivira z vpisom podatkov člana v spletni obrazec na portalu clanarina.pzs.si. Zavarovanje začne veljati naslednji dan po vpisu na spletni obrazec.
Zavarovanja, ki izhajajo iz članstva v PZS, skupaj z zavarovalnimi vsotami, so natančneje predstavljena na spletni strani zavarovanja.pzs.si.
Veljavnost zavarovalnega kritja
Zavarovalno kritje za posameznega člana začne veljati ob 24. uri istega dne, ko je o plačilu članarine obveščena zavarovalnica (registracija preko spleta ali vnos v informacijski sistem Naveza). Storitev 24-urne asistence za organizacijo reševanja v tujini ter zdravstvene asistence za tujino se aktivira ob 24. uri istega dne, ko so bili podatki o članu posredovani zavarovalnici do 11.00, v nasprotnem se asistenca aktivira najkasneje ob 24.uri naslednjega dne.
Aktivacija zavarovanja in preverjanje s strani članov
Vsak član PZS, ki plača članarino, lahko na spletni strani PZS preveri ali že ima urejeno članstvo, s tem pa tudi zavarovanje. Če je plačal članarino za tekoče leto, ne bo pa zaveden v informacijskem sistemu Naveza, lahko sam na portalu clanarina.pzs.si aktivira zavarovanje s kodo napisano na članski znamkici.
Možnosti dodatnih zavarovanj za člane PZS
Zavarovalnica Adriatic Slovenica, d.d., ponuja članom PZS ugodnejše posebne pakete turističnega zavarovanja z asistenco za tujino in razširitev nezgodnega zavarovanja na vse prostočasne aktivnosti. Dodatna zavarovanja se sklepajo individualno preko spletnega portala clanarina.pzs.si ali na sedežu Planinske zveze Slovenije.
Več informacij o dodatnih zavarovanjih za člane PZS najdete na spletni strani zavarovanja.pzs.si.
Postopek uveljavljanja zavarovanja
Zavarovanje za stroške reševanja in stroške zdravljenja se izvaja po Splošnih pogojih za zdravstveno zavarovanje oseb v tujini z asistenco, in sicer na način, da se Splošni pogoji razširijo in vključujejo tudi stroške reševanja, ki so dejansko osnova in sprožilec upravičenosti do preostalih zavarovalnih kritij znotraj navedenih pogojev zavarovanja in do posebej dogovorjenih višin zavarovalnih vsot za člane PZS. Vsak član PZS ob plačilu članarine dobi tudi kartonček, na katerem so navedene zavarovalne vsote in navodila, kako aktivirati asistenco v primeru reševanja v tujih gorah. Članom svetujemo, da imajo kartonček vedno pri sebi.
Aktiviranje asistence v primeru reševanja in zdravljenja v tujih gorah
- Takoj pokličite oz. obvestite gorsko reševalno službo ali drugo reševalno službo, zadolženo za izvajanje reševanja v posamezni državi.
- Pokličite asistenčni center AS: +386 5 66 28 500 in navedite naslednje podatke:
- ime in priimek osebe, ki potrebuje pomoč,
- začasni naslov,
- številko članske izkaznice PZS,
- točno lokacijo,
- kontaktni telefon osebe, ki potrebuje pomoč, ali osebe, ki je skupaj s poškodovanim/obolelim zavarovancem,
- kontaktni telefon in naziv reševalne službe, ki ste jo prvotno poklicali na pomoč za reševanje, tako da bo lahko asistenčni center AS stopil z njimi v stik za nadaljnje izvajanje asistenčne storitve.
- Če bo po izvedenem reševanju potrebno zdravljenje, bo asistenčni center AS prek partnerja ali druge pristojne reševalne službe v državi, kjer je ta oseba, organiziral prevoz do najbližje bolnišnice, ki je sposobna nuditi ustrezno pomoč, kjer se krijejo stroške bolnišnice in po potrebi organizira in krije stroške vrnitve v domovino, seveda do zavarovalne vsote.
- Če zaradi okoliščin dogodka asistenčnega centra AS ni bilo mogoče obvestiti že na začetku postopka izvajanja reševanja in urgentnega prevoza do bolnišnice, se to izvede naknadno, in sicer takoj, ko je to mogoče, ter se poda vse potrebne podatke, vključno s podatki o bolnišnici, kamor je bil poškodovani/oboleli prepeljan, kdo je izvršil prevoz ...
- Če znesek prekorači zavarovalno vsoto, zavarovanec sam krije razliko oziroma lahko asistenčni center AS pri tem tudi pomaga, tako da njegovi bližnji v domovini nakažejo potrebni znesek na transakcijski račun asistenčni center AS , ki bo po prejemu potrebnega zneska tudi potrdil oziroma dal garancijo izvajalcu za neposredno plačilo celotnega zneska storitve.
- Tudi v primeru poškodbe, ko ste ocenili, da boste lahko sami prišli do zdravniške pomoči, pokličite asistenčni center AS , da vam potrdijo kritje morebitnih stroškov.
Dodatne informacije o članarini, včlanjevanju, ugodnostih in zavarovanjih dobite:
- pri Saši Sitar, poslovni sekretarki PZS, (01) 43 45 680, info@pzs.si,
- na portalu clanarina.pzs.si,
- na sedežu Planinske zveze Slovenije,
- pri zavarovalnem posredniku: Marsh Europe S. A., Tine Breznik, (01) 569 21 70, pzs.zavarovanje@marsh.com.
Priloge:
Navodila za izvajanje pravilnika o članstvu posameznikov
Planinska članarina 2019
Obrazci zavarovalnice Adriatic Slovenica, d.d.
Odškodninski zahtevek - telesne poškodbe
Prijava nezgode - obrazec
Splošni pogoji za nezgodno zavarovanje oseb
Splošni pogoji za zdravstveno zavarovanje oseb v tujini z asistenco
Splošni pogoji za zavarovanje splošne odgovornosti
Splošni pogoji za nezgodno zavarovanje članov društev
Splošni pogoji za prehodno oskrbo po nezgodi
Posebni pogoji: zlom kosti, opekline, izgube sluha in vida, smrt zaradi požara
Obrazci za planinska društva:
Priloga 1: Delitvena razmerja
Priloga 2: Dodatno zavarovanje članov
Priloga 3: Dodatno zavarovanje AS tujina