Polskavska TK pot

Skrajšano ime: PTKP

Markacisti PD Pohorje Zg. Polskava so v letu 2020 poleg rednih del na 56 km planinskih Polskavskih poteh zmarkirali še celotno Turnokolesarsko pot Zgornja Polskava - Šmartno na Pohorju z vsemi na novo postavljenimi tablami.
Dostop do izhodišča:
Z avtom se usmerimo iz avtoceste izvoz Slovenska Bistrica-sever, se usmerimo proti Slov. Bistrici ter na križišču Slov. Bistrica - Maribor zavijemo desno po stari cesti za Maribor do vasi Zg. Polskava. V centru Zg. Polskave (nasproti pošte) je parkirišče, kjer se lahko parkira avto pred tablo PD Pohorje na Mladinska ul. 12 na Zg. Polskavi.

Opis poti:
Turno kolesarsko pot začnemo izpred oglasne table PD Pohorje v centru kraja Zg. Polskava (Mladinska ul. 12), nadaljujemo preko mostu reke Polskava in mimo gasilskega doma desno smer KOČNO. Sledimo markacijam po regionalni cesti do križišča Kočno, kjer gremo ravno (smerokazi - Polskavski vintgar). Peljemo se mimo Kopševega mlina in po dolini Ogljenšak, tu zopet pridemo do razcepa ceste (Frajhajm - Loka), kjer se usmerimo levo po cesti za Frajhajm (Šmartno na Pohorju - Areh). Po 3,9 km preidemo iz asfaltne ceste na makadam. Pot nas vodi ob reki Polskava, kjer si spotoma lahko ogledamo Kokolov mlin,Dovnikov mlin, elektrarne na reki Polskava, slap ŠUM ter lepote Polskavskega vintgarja. Naprej se pot skozi vzpenja in nas pripelje do naslednjega razcepa (Šmartno na Pohorju - Areh), zavijemo levo preko mostu, za Šmartno na Pohorju.

Po 10,3 km prevožene poti pridemo zopet do razcepa, kjer zavijemo desno, po klancu navzdol za Šmartno na Pohorju čez most in po zadnjem malo večjem vzponu pridemo do križišča (kjer stoji mala kapelica) v vas Šmartno na Pohorju. Če se želimo okrepčati zavijemo desno cca 300 m do gostišča Dovnik, kjer je tudi žig, če se ne ustavimo pri gostišču Dovnik, zavijemo v križišču pri kapelici levo, skozi vas Šmartno na Pohorju, kjer si lahko ogledamo Marotov domačijo (hiša še s slamo krita), Gasilski dom (5-kratni olimpijski prvaki), cerkev sv. Martina v kateri so najstarejše freske v Sloveniji. Nadaljujemo po asfaltni cesti do križišča, kjer zavijemo levo za Kalše in Zg. Polskava. Cesta nas pelje mimo skakalnice (ki si jo lahko ogledamo). Nadaljujemo pot z prelepimi razgledi do križišča v Kašah (do table), kjer zavijemo zopet levo smer Zg. Polskava. Po cesti, s čudovitimi pogledi vse tja do Boča, Donačke gore, Ptujske gore, se spuščamo mimo razvalin gradu Gromberg (iz ceste 3 min) do vasi Kočno (dvakrat izbrana za najlepšo vas v Sloveniji), kjer si lahko ogledamo muzeje starin na prostem, v centru vasi pa kmečko izbo, kozolec... Sledi še spust do križišča (Polskavski vintgar -Zg. Polskava), kjer se usmerimo desno proti Zg. Polskavi na izhodišča.

Pot je lahka do delno zahtevna in je primerna za vse generacije.

Interaktivni zemljevid in gpx sled poti na Outdoor.com

Ob poti: Reka Polskava (338 m n. m.), Kopšejev mlin (338 m n. m.), Kokolov mlin (342 m n. m.), Slap Šum (402 m n. m.), Rimski kamnolom marmorja ob Polskavi (427 m n. m.), Gostišče Dovnik (803 m n. m.), Maroltova domačija krita s slamo (774 m n. m.), Cerkev sv. Martina (774 m n. m.), Gasilski dom Šmartno na Pohorju (773 m n. m.), Skakalnica (733 m n. m.), Grad Gromberg (620 m n. m.), vas Kočno (475 m n. m.)