Izletniško kolesarski izlet Svečina in Plački vrh

Kraj: Maribor
Vrsta dogodka: Turnokolesarska tura
Društvo: Planinsko društvo Maribor Matica

Kratek opis poti: Sprva se podamo po kolesarski stezi ob glavni cesti do Bresternice in nato zavijemo desno proti Gaju nad Mariborom in se po asfaltni cesti z blagim vzponom dvignemo do Medič Brega, nakar se rahlo spustimo in nadaljujemo vzpon do višine 519m n.v. (najvišja točka dneva), kjer se razprostre Gaj nad Mariborom. Nagrajeni smo s prelepimi razgledi. Nato se spustimo v dolino proti glavni cesti, prečkamo in se po makadamski cesti rahlo vzpnemo na Špičnik, kjer se okrepčamo v bližnjem kmečkem turizmu. Sledi spust v Svečino in vzpon preko Ciringe na Plački vrh. Od tukaj se preko Kresnice spustimo po stranski asfaltni cesti v dolino in vzporedno z avtocesto po stranski cesti odkolesarimo proti pesniškem rondoju. Sledi še zadnji vzponček na Košake in spust v Maribor. Priporočljive so cestne ali treking pnevmatike. Glede na zmogljivost in utrujenost se lahko zgodi, da traso od Svečine naprej prilagodimo udeležencem.

Možne ključne zanimivosti ob poti: Gaj nad Mariborom – lepi razgledi, razgledni stolp Plački vrh, kužno znamenje na Plaču, 805 let stara vas Svečina z urejenim vaškim jedrom in kip svetega Jurija na Špičniku. ki privablja številne romarje, turiste in naključne obiskovalce. Leta 2010, ob 600-letnici posvetitve cerkve, je bila proglašena za baziliko Marije Zavetnice.