Lestvice zahtevnosti

Od leta 2020 se uporablja novo težavnostno lestvico.

Sklep o spremembi vrednotenja težavnosti je bil sprejet na Posvetu mentorjev 12.12.2019 v Ajdovščini. Primerjalna tabela je na koncu tega dokumenta.

Lestvice težavnosti MTB DAV Bike Booklet 2018

 
Vozniško tehnična zahtevnost
S 0    Ustroj poti Trdna podlaga z dobrim oprijemom.
Ovire Brez ovir.
Vzpon/Padec (spust) Do ca. 10 % navkreber / do ca. 20 % padca.
Ovinki Blagi.
Povzetek Posebno vozniško tehnično znanje ni potrebno.
S 1    Ustroj poti Možna zrahljana podlaga, majhne korenine in kamni.
Ovire Male ovire, vodni jarki, poškodbe zaradi erozije.
Vzpon/Padec (spust) Do ca. 15 % navkreber / do ca. 30 % padca.
Ovinki Ostri.
Povzetek Potrebno je znanje tehnike vožnje, ovire je mogoče prevoziti.
S 2    Ustroj poti Podlaga v glavnem ni utrjena, velike korenine in kamni.
Ovire Plitvi podesti in stopnice.
Vzpon/Padec (spust) Do ca. 20 % navkreber / do ca. 60 % padca.
Ovinki Blage serpentine.
Povzetek Potrebno je napredno znanje tehnike vožnje.
S 3    Ustroj poti Kamniti bloki, mnogo velikih korenin / skal, spolzka podlaga.
Ovire Visoki podesti.
Vzpon/Padec (spust) Do ca. 30 % navkreber / do ca. 70 % padca.
Ovinki Ostre serpentine.
Povzetek Potrebno je odlično obvladovanje kolesa.
S 4    Ustroj poti Mnogo kamnitih blokov, mnogo velikih korenin / skal, spolzka podlaga, zrahljani grušč.
Ovire Strme klančine, malo prevoznih podestov.
Vzpon/Padec (spust) Deloma > 30 % navkreber / na več mestih > 70 % padca.
Ovinki Zankaste serpentine.
Povzetek Potrebno je perfektno obvladovanje kolesa s poznavanjem tehnike "trial", kot npr. prestavljanje zadnjega kolesa v serpentinah.
S 5    Ustroj poti Mnogo kamnitih blokov s protivzponi, spolzka podlaga, zrahljani grušč - pot ima jasno razpoznavne značilnosti gorske steze.
Ovire Strme klančine, komaj prevozni podesti v kombinaciji
Vzpon/Padec (spust) Deloma > 30 % navkreber / pogosto > 70 % padca.
Ovinki Zankaste serpentine z ovirami.
Povzetek Potrebno je perfektno obvladovanje kolesa, posebnih tehnik "trial", prestavljanje prednjega in zadnjega kolesa je le omejeno možno.

Ocena vzdržljivostne zahtevnosti ture (velja za enodnevne ture)
K 0    Skupni višinski metri Do 400 višinskih metrov.
Strmost Lahki vzponi na trdni podlagi < 10 %.
Trajanje strmih delov Kratko.
Dolžina ture Do 20 km.
Povzetek Ni posebnih kondicijskih zahtev.
K 1    Skupni višinski metri Do 1000 višinskih metrov.
Strmost Blagi do zmerno strmi vzponi na trdni in zmerno zrahljani podlagi < 15 %.
Trajanje strmih delov Možne so daljše strme pasaže.
Dolžina ture Do 35 km.
Povzetek Potrebna je sprejemljiva osnovna kondicija.
K 2    Skupni višinski metri Do 1500 višinskih metrov.
Strmost Zmerni do strmi vzponi tudi na zrahljani podlagi < 20 %.
Trajanje strmih delov Možne so daljše strme pasaže.
Dolžina ture Do 50 km.
Povzetek Potrebna je dobra osnovna kondicija.
K 3    Skupni višinski metri Do 2000 višinskih metrov.
Strmost Zmerni do strmi vzponi tudi na zrahljani ali težko prevozni podlagi, kratke zelo strme pasaže < 25 %.
Trajanje strmih delov Možne so daljše strme pasaže.
Dolžina ture Do 60 km.
Povzetek Potrebna je dobra osnovna kondicija.
K 4    Skupni višinski metri Do 3000 višinskih metrov.
Strmost Strmi vzponi tudi na zrahljani podlagi, mnogo kratkih strmih in zelo strmih pasaž, posamični izredno strmi odseki > 25 %.
Trajanje strmih delov Možne so dolge strme pasaže.
Dolžina ture Do 90 km.
Povzetek Samo za dobro kondicijsko pripravljene kolesarje.
K 5    Skupni višinski metri > 3000 višinskih metrov.
Strmost Strmi vzponi tudi na zrahljani podlagi, mnogo kratkih strmih in zelo strmih pasaž, posamični izredno strmi odseki > 25 %.
Trajanje strmih delov Dolgi strmi vzponi tudi na težki podlagi, mnogo kratkih strmih in zelo strmih pasaž, posamezni izredno strmi odseki.
Dolžina ture > 90 km.
Povzetek Primerna samo za kolesarje z najboljšo kondicijsko pripravljenostjo.
Prvi primer: Kako uvrstiti turo, ki je po lestvici "Kondicijska zahtevnost" po razdalji K3, po višinski razliki pa K1? V tem primeru jo bi bilo primerno uvrstiti pod K2.
Drugi primer: Pri oceni ture K3 glede razdalje in K2 glede višinske razlike je treba bolj konkretno upoštevati strmost in se tako odločiiti za oceno ture K3 ali K2.

 
Lestvica tehnične težavnosti posameznih odsekov (Tveganje poškodbe glede na prostor za padce) Izključena so srečanja z drugimi udeleženci v prometu! Izključen je faktor "hitrost"!
G 0 Na osnovi terena in ustroja poti obstaja pri padcih le majhno tveganje za poškodbo.
G 1 Na osnovi terena in ustroja poti (skale, grušč, štori, potoki) so ob padcu možne poškodbe.
G 2 Napake v vožnji pomenijo poškodbe. Možno je kontrolirano ustavljanje na začetku vozne situacije, morebiti tudi med vozno situacijo samo.
G 3 Napake v vožnji pomenijo veliko nevarnost poškodb, možni so tudi padci z večjih višin. Možno je kontrolirano ustavljanje na začetku vozne situacije, med vozno situacijo samo pa zelo težko.
G 4 Napake v vožnji pomenijo padce preko podorov ali ekstremno strmih pobočij. Kontrolirano ustavljanje na začetku vozne situacije je zelo težko, med samo vozno situacijo pa ni več možno. Obstaja nevarnost najtežjih poškodb vse do življenske nevarnosti.
G 5 Najmanjše napake v vožnji pomenijo padce preko navpičnih podorov ali ekstremno strmih pobočij. Kontrolirano ustavljanje ob začetku vozne situacije in med njo skoraj ni več možno. Absolutna življenska nevarnost!
Enak postopek ocenjevanja velja tudi za lestvico obvladovanje tehnike vožnje. Potem, ko je bilo objavljeno, da so že bile posamično prevožene proge zahtevnosti S6, ki tukaj še ne obstaja, pa tudi ture s kondicijsko zahtevnostjo več kot K5, je smiselno, da ostajata ti dve lestvici navzgor odprti. Lestvica za nevarnost (glej zgoraj!) je navzgor zaprta.

Paternujeva lestvica težavnosti v primerjavi z mednarodno Single trail scale

 Paternu  Single Trail Scale (STS)
 S1  
 S2  
 S3  
 S4  S0
 S5  S1
 S6  S2
 S7  S3
   S4
   S5
Barve: Trailforks - UK/Euro težavnostna lestvica